torstai 22. toukokuuta 2014

Oregon

6457111695_9fa8d31ca8_z Sain maanantaina parhaita uutisia, nimittäin perhetiedot! Viime viikonloppuna oli Yfu valmennus, jossa sanottiin, että toimistolle voi soittaa ja kysyä aluetietoja jos haluaa. En ensin edes ajatellut soittaa, koska tiesin, että se alue minkä saisin tietää ei todellakaan olisi mikään sata-prosenttinen. (Ja alueella en siis meinaa mitään osavaltiota, vaan Yfulla Jenkit on jaettu viiteen osaan, niin yhtä niistä!) Loppujen lopuksi päätin kuitenkin soittaa. About kymmenen minuuttia puhelun jälkeen Yfu soitti mulle takasin, että nyt oiskin just löytynyt perhe mulle. Samana iltana sitten vaihdettiin jo ekat viestit. Oon nyt niin ilonen ja tuntuu, että koko vaihtoon lähteminen oikein selventy ja muuttu entistä todellisemmaksi. 75589270 Ensi vuoden vietän siis Oregonissa! Oregon on USA:n yhdeksänneksi suurin osavaltio ja se sijaitsee länsirannikolla Californian ja Washingtonin välissä. Muita rajanaapureita on Idaho ja Nevada. Erityisesti Oregon on tunnettu sen kauniista luonnosta, johon kuuluu vuoristot, hieno rannikko ja suuret metsät. Ilmastoltaan Oregon on aika samanlainen, kuin Suomi, vaikkakin vähän lämpimämpi. Vuoden korkein lämpötila on noin 30 astetta ja alhaisin -1. Tuun asumaan Oregonin pääkaupungista Salemista noin 40 minuutin ja suurimmasta kaupungista Portlandista noin tunnin päästä. Oregon Coastillekkin ajaa vain tunnin, eli aika täydellinen sijainti mun mielestä. Oregon-Location Kaupungin, jossa asun nimi on McMinnville. Mitä oon googlaillut, niin vaikuttaa tosi nätiltä ja kivalta kaupungilta. Mun koulu tulee olemaan McMinnville High School. Koulussa on melkeen 2000 oppilasta, eli vähän hirvittää, koska se on paljon paljon enemmän, kuin mitä mun koulussa täällä Suomessa. Koulu vaikuttaa kumminkin tosi hyvältä ja tarjoaa tosi monipuolisia kursseja ja harrastusmahdollisuuksia! Tällä hetkellä tuntuu jopa vähän siltä, että saattaa olla valinnan vaikeuksia edessä. McMinnville_Oregon_high_school Viimeisenä sitten siitä tärkeimmästä, nimittäin perheestä! Mun perheeseen kuuluu host-vanhempien lisäksi niiden kaksi jo aikuista lasta. Mun host-sisko on 31 ja ei asu enään kotona vaan opiskelee Itärannikolla. Tullaan kumminkin tapaamaan ainakin jouluna, jolloin hän tulee Oregoniin. Mun veli taas on 27-vuotias ja asuu kotona, mutta on itse töissä kuitenkin. Hän vaikutti tosi mukavalta ja hauskalta myös! Koko host-perhe vaikuttaa tosi aktiiviselta ja oonkin heidän seitsemäs vaihto-oppilas. Se on samaan aikaan tosi hassua ja ihanaa, miten paljon löydetään yhteisiä asioita niiden kanssa kokoajan! Tunnen myös oloni tosi tervetulleeksi ja mun hostit just sanoi mulle, että haluaa tehdä kaikkensa, että mulla tulisi 'the year of my life'. Ollaan tehty jo joitain suunnitelmia, että mitä aijotaan tehdä, mutta kirjottelen niistä sitten myöhemmin.

1 kommentti: