torstai 20. marraskuuta 2014

San Francisco days 1&2

IMG_2354 DSC_0038 DSC_0113 DSC_0155 Ei ehkä ensimmäinen juttu, joka tulee Kaliforniasta mieleen, lumihuippuiset vuoret. DSC_0194 DSC_0243 IMG_2381 DSC_0248 DSC_0479 DSC_0515 IMG_2412 IMG_2423 IMG_2425 IMG_2428 IMG_2437 IMG_2438 IMG_2441 IMG_2452 DSC_0643 IMG_2473 IMG_2464 IMG_2480 IMG_2496 IMG_2505 IMG_2511 DSC_0863 DSCN3377 IMG_2551 DSCN3415 Hypittiin San Franciscon palomiesten kanssa jouluvaloilla hyppynarua! Satuttiin vaan kävelemään paloaseman ohi, kun yht äkkiä palomiehet kutsui meidät hyppimään, haha DSC_1015 Mulla on niin paljon San Francisco kuvia, enkä haluis karsia niitä yhtään, joten tuun tekemään noin miljoona San Francisco postausta.. Ihan vaan varoituksen sana :-D Tehtiin siis tää reissu mun host-perheen (paitsi mun host-sisko ei tullut töiden ja opiskelujen takia) ja 9 vaihtarin kanssa. Meitä vaihtareita oli viidestä eri koulusta, ja en tuntenut kaikkia kovinkaan hyvin etukäteen, mutta tutustuttiin tosi nopeasti ja meillä oli ihan sairaan hauskaa. Ensimmäinen päivä meidän pikku lomasta meni kokonaan matkustaessa. Ajettiin yli 12 tuntia. Lähdettiin Oregonista liikkeelle noin neljältä aamulla ja oltiin perillä kuuden maissa illalla. Mun mielestä oli vaan kiva, että ajettiin eikä lennetty koska tehtiin muutama stoppi ajomatkalla. Menomatkalla pysähdyttiin mm. Jelly Bean tehtaalla, jossa tuli maistettua esim korvavaikun makusta jelly beania. Mulla kävi silleen tosi kivasti, että unohdin mun lompakon heti ensimmäiselle huoltoasemalle... Mun perhe ja kaverit ei varmaan edes ihmettele. :-D Joka tapauksessa heti kun tajusin sen niin soitettiin huoltoasemalle, onni onnettomuudessa oli, että mun lompakko oli löytynyt ja he postittivat sen meille kotiin (oltiin jo ajettu parisen tuntia eteenpäin, joten ei ollut aikaa kääntyä takasin). Mun host-vanhemmat lainas sitten mulle rahaa reissulle, joten kaikki kääntyi lopulta hyväksi. Mulla oli myös tosi hyvä onni, koska kun pääsin kotiin ja tsekkasin mun lompakon, niin kaikki oli tallella! Ensimmäinen päivä San Franciscossa vietettiin lähinnä vaan kävelemmällä ympäriinsä ja kattelemassa eri paikkoja. China town, union square, shoppailua, cable cars... Rakastuin San Franciscoon ensisilmäyksellä ja illalla jalat oli tosi kipeenä kaiken kävelemisen jäljiltä.

4 kommenttia:

  1. Oi ihanat baby vaaleenpunaset ugit ! Haha mut joo, mulla olis vaan sitä kysyttävää ollu et oliks sul jonkulaiset enkun kielitestit ja tiiätkö mitä tapahtuu jos uusinnasta ei pääse läpi? :D Ekalla kerralla mulla ei menny eltis testi läpi ja parinviikon sisään meen uusii sen nii mietin vaa et joudunko vaihtaa kohdemaan johonki muuhun?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tietääkseni voit tehä sen niin monta kertaa, kun vaan tarvii, ainakin Yfun kanssa :-) en oo varma, mutta siitä saattaa tulla pieni merkintä sun tietoihin, kun sulle etitään perhettä.. Mutta se ei mitenkään hidasta perheen saamista vaan on kai vaan sit sun tulevalle koululle tiedoks! mutta älä ota turhaa stressiä siitä :-) tsemppii sulle, oot tehny maailman parhaan päätöksen lähtemällä vaihtoon!!

      Poista
  2. Ihania kuvia! SF on kyllä magee paikka :) maarit

    VastaaPoista