torstai 7. elokuuta 2014

Tästä se lähtee!

IMG_1330 jooTäällä sitä nyt ollaan, valtameren toisella puolella! Tein matkaa yhteensä 26 tuntia, mutta se meni loppujen lopuks tosi nopeesti. Sain myös nukuttua koneessa aika hyvin, joten aikaeroväsymyksestäkään en oo kärsinyt ollenkaan. Mutta toisaalta ei se oo mulle oikeestaan ikinä mikään ongelma matkustaessa. Lento Washington Dullesista Denveriin oli vähän myöhässä ja pelkäsin, etten ehtis jatkolennolle Portlandiin sen takia. Onneks kun tulin ulos koneesta ihan paniikissa niin kävikin ilmi, että jatkaisin samalla koneella seuraavankin lennon! Hyvästien sanominen lentokentällä oli aika vaikeeta, mutta heti kun päästiin turvatarkastuksen läpi, niin päätin, että nyt ryhdistäydyn ja alan elämään mun unelmaa ihan täysillä! Kymmenen kuukautta tulee kuitenkin menemään tosi nopeesti ja tiedän, että mun perhe ja kaverit on aina mun tukena Suomesta käsin.IMG_1340 DSC_0017 edit IMG_1341Portlandin lentokentällä mua oltiin vastassa ilmapallojen ja tervetuloa kortin kanssa. Oli ihanaa nähdä host-perhe ihan oikeesti ja ollaan alusta asti tultu tosi hyvin juttuun! Lentokentältä matkaa kotiin oli noin tunti. Asutaan vähän kaupungin ulkopuolella pienellä metsätiellä. Täällä on niin kaunis luonto, että on vaan kiva asua sen keskellä. Horisontissa siintää vuoria ja Suomen puihin verrattuna puut on täällä ihan jättimäisiä! Englannin kanssa sujuu aika hyvin. Ymmärrän paljon enemmän, kuin mitä puhun. Joskus on ärsyttävää, kun yritän selittää jotain ja ei vaan onnistu, koska en muista oikeita sanoja. Mun perhe on kuitenkin tosi kannustava ja kehuu mun englantia tosi paljon! Ja loppujen lopuks nythän on vasta mun toinen päivä täällä, joten eiköhän tää tästä.  IMG_1347 IMG_1346 IMG_1349 IMG_1350 Eilen oli tosi kiva päivä! Aamupäivällä purin mun matkalaukun ja muut tavarat. Heti kun sai vaatteet kaappiin, niin alkoi tuntua paljon kotosammalta. Tykkään tosi paljon mun huoneesta täällä! Se on varmaan kolme kertaa isompi, kun Suomessa ja mulla on oma vessa ja iso vaatekaappi. Lounaan jälkeen lähdettiin ajelulle keskustaan. McMinnville on tosi kiva kaupunki, just sellanen mihin toivoin pääseväni. Käytiin mun koululla ja päästiin jopa sisälle. Mun koulu on ihan jättimäinen, mutta tykkään siitä tosi paljon. Tapasin myös yhden naisen, joka pitää koulun international klubia ja on meiän vaihtarien ns. tukihenkilö. Meitä tuleekin olemaan tosi monta tänä vuonna! Musta se on vaan tosi kiva tietenkin. IMG_1353 DSC_0088 Käytiin eilen myös tsekkaamassa McMinnvillessä oleva iso lentokonemuseo! Ei ostettu lippuja, mutta sisääntuloaulasta näki tosi hyvin myös ja oli pakko nappasta isille kuva. Ympäriinsä ajelun jälkeen käytiin vielä pelaamassa frisbeegolffia. Se oli tosi kivaa, vaikka olinkin aika huono. Onneks mulla on koko vuosi aikaa tulla paremmaksi!

Tästä postauksesta tuli nyt tosi sekava.. Tärkein juttu mikä mun piti sanoa on, että mun vaihtovuosi on saanut parhaan mahdollisen startin ja en voisi olla onnellisempi :)

5 kommenttia:

  1. Hyvä et oot turvallisesti perillä<3

    VastaaPoista
  2. Et tajuukkaan kuinka tää vaa lisäs mun innostusta ku vihdoinki joku tuttu jo päivittelee vaihdosta!! Ihan sika kiva jos sul on jo noin hyvä fiilis siellä:) Millanen sun hostperhe muuten ees on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no sunki lähtö lähenee aika hyvää vauhtia!! :) Mun host perheeseen kuuluu vanhemmat ja kaks aikuista lasta!

      Poista
  3. Oh my god tulin nii iloseks ku näin et oot postannu♥ en usko vieläkää et oot siellä!! Oot rakas ja nauti uusista kokemuksista ja kaikesta siellä wää. Terkkuja sun familylle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munki on välillä tosi vaikee uskoo et täällä sitä nyt ollaan :D säki oot rakas♥ terkkuja takasin!!

      Poista