lauantai 30. elokuuta 2014

State Fair

Viime viikonloppuna käytiin Oregonin State Fair:issa. Mun pitää varmaan vähän selittää mistä on kyse, koska en itekkään kunnolla tajunnut mitä on luvassa ennen kuin vasta paikan päällä. Yritin myös Google kääntäjän avulla kääntää tota, jotta löytäisin oikean suomenkielinsen sanan, mutta ei onnistunut.. Eli kyseessä on tavallaan jättimäiset markkinat. IMG_1900 Yhdellä aluella oli iso ns. huvipuisto, jossa oli kymmenittäin vuoristoratoja, laitteita ja pelejä. IMG_1901 state fair Tietenkin joka paikassa oli myytävänä erilaisia herkkuja ja ruokia. Halusin maistaa Pronto Pupia, koska en oo sellasta koskaan ennen maistanut, ja koska no se on tosi amerikkalaista!

Oon yleensä tosi kaikkiruokainen enkä yhtään nirso. Kuten mun tutut tietää, on olemassa yksi asia mitä en voi sietää ja se on vesimelooni. Siitä lähtien, kun mainitsin tän seikan mun perheelle (jos oikein muistan, niin se tais kaiken lisäks vielä olla mun ensimmäinen päivä täällä) oon saanut kuulla tästä joka käänteessä. Täällä on varmaan joku vesimelooni sadonkorjuu menossa, koska joka kerta kun mennään ruokakauppaan tai ihan minne vaan, niin kaikkialla on myynnissä laatikoittain vesimelooneja. Ja niitä vielä kaiken lisäksi löytyy aina monessa eri koossa, värissä ja muodossa. Joten saan muistutuksen mun rakkaudesta vesimelooneja kohtaan ainakin muutaman kerran päivässä. Siinä siis syy, miksi mun oli aivan pakko mennä poseeraamaan vesimeloonina. DSC_0096 IMG_1912 State Fair:issa yksi tosi iso juttu on kilpaileminen. Ja jokaiselle löytyy jotain jossa kilpailla. Käsityöt, eläimet, ruoat, taide yms yms. Mun host-äiti oli osallistunut valokuvakilpailuun, joten käytiin tietenkin tsekkaamassa se osio kaikkien muiden ohella. DSC_0115 edit Käytiin tsekkaamassa AirDog show, jossa koirien piti loikata uima-altaaseen lelun perässä mahdollisimman pitkälle. IMG_1903 DSC_0157 Mun yks lempparijutuista oli tämmönen "paijausalue" jossa oli eläimiä, joita sai paijata ja syöttää. Kuulostan ihan pikkutytöltä kun hehkutan tämmöstä haha.. Mutta ei kuka tahansa pääse silittämään peuraa, wallabia tai laamaa. Karhu on täytetty, jos joku sattu ihmettelemään. Se kun on niin aidon näkönen. Tän viikonlopun aikana tulee varmaan vielä ainakin toinen postaus! Ollaan parhaillaan rannikolla beach housella, josta mainitsinkin jossain postauksessa. Tämä on ihana paikka ja varmaan kiva viikonloppu tulossa. Palaillaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti